Elektromotory 2800ot./min.-1
Počet pólov: 2
(synchrónne otáčky – 3000ot./min.)
Elektromotory 1400ot./min.-1
Počet pólov: 4
(synchrónne otáčky – 1500ot./min.)
Elektromotory 900ot./min.-1
Počet pólov: 6
(synchrónne otáčky – 1000ot./min.)
Elektromotory 700ot./min.-1
Počet pólov: 8
(synchrónne otáčky – 750ot./min.)
1AL | 2AL | 3AL | |
---|---|---|---|
Výkon | 0,75 ~ 22 kW | ||
Otáčky | 3000, 1500, 1000 ot./ min -1 | ||
Osová výška | 56 - 180 | ||
Napätie | 230/400 Volt, 400/690 Volt, 500 Volt | ||
Frekvencia | 50 / 60 Hz | ||
Trieda ochrany | IP55 | ||
Výkonová trieda | IE2,IE3,IE1 (IEC60034) | ||
Izolačná trieda | F/B | ||
Farba | RAL 7030 (stonegray) | ||
Pripevnenie | IM B3, IM B35, IM B5, IM B14, IM B34 | ||
Druhy chladenia |
Vlastné chladenie, IC 411 Prídavné vzduchové chladenie, IC 416 |
||
teploty | standard -20 °C up to +40 °C | ||
Maximálna n.v. | 1000 m over NN | ||
Púzdro |
up to BG 132 Aluminium from BG 160 up cast iron |
||
Smer otáčok | pravé / ľavé | ||
Konfigurácia |
- vhodné pre prekvenčné meniče - Execution acc. EN 60034 (IEC 60072) - PTC from frame size 160 on standard - Možné prídavní chladenie top, right or left available - nohy motory sú demontovateľné |
Trojfázové indukčné elektromotory AL
Tieto trojfázové motory pozostávajú zo statora a rotora, medzi ktorými neexistuje žiadne elektrické spojenie. Tieto statory a rotory sú konštruované s použitím vysoko magnetických materiálov jadra, aby sa znížila hysterézia a straty vírivých prúdov. Rám statora môže byť konštruovaný z liatiny, hliníka alebo valcovanej ocele. Rám statora poskytuje potrebnú mechanickú ochranu a podporu pre laminátové jadro statora, vinutia a iné zariadenia na ventiláciu. Stator je navinutý trojfázovými vinutiami, ktoré sú navzájom prekryté pri 120 stupňovom fázovom posune umiestnenom do štrbinových lamiel. Šesť koncov troch vinutí je vyvedených a pripojených na svorkovnicu, takže tieto vinutia sú excitované trojfázovým hlavným napájaním.
Rotor elektromotora AL
Rotor trojfázového striedavého indukčného motora je odlišný pre indukčné motory s klzným krúžkom a elektromotory s rotorovou klietkou. Rotor typu klzného krúžku pozostáva z ťažkých hliníkových alebo medených tyčí, ktoré sú na oboch koncoch valcového rotora skratované. Hriadeľ asynchrónneho motora je na každom konci nesený na dvoch ložiskách, aby sa zabezpečilo voľné otáčanie v statore a zníženie trenia. Pozostáva z vrstiev oceľových lamiel rovnomerne rozmiestnených štrbín, ktoré sú vyrazené okolo jeho obvodu, do ktorého sú umiestnené neizolované ťažké hliníkové alebo medené tyče.
Rotor typu klzného krúžku sa skladá z trojfázových vinutí, ktoré sú na jednom konci vnútorne označené a ostatné konce sú privádzané von a spojené s klznými krúžkami namontovanými na hriadeli rotora. A na vytvorenie vysokého štartovacieho momentu sú tieto vinutia spojené s reostatom pomocou uhlíkových kefiek. Tieto externé odpory alebo reostat sa používajú len v počiatočnom období. Akonáhle motor dosiahne normálnu rýchlosť, kefy sú skratované a rotor vinutia funguje ako rotor klietky.