Elektromotory AL

elektromotor AL

Elektromotory 2800ot./min.-1

Počet pólov: 2
(synchrónne otáčky – 3000ot./min.)

elektromotor AL

Elektromotory 1400ot./min.-1

Počet pólov: 4
(synchrónne otáčky – 1500ot./min.)

elektromotor AL

Elektromotory 900ot./min.-1

Počet pólov: 6
(synchrónne otáčky – 1000ot./min.)

elektromotor AL

Elektromotory 700ot./min.-1

Počet pólov: 8
(synchrónne otáčky – 750ot./min.)

1AL2AL3AL
Výkon0,75 ~ 22 kW
Otáčky3000, 1500, 1000 ot./ min -1
Osová výška56 - 180
Napätie230/400 Volt, 400/690 Volt, 500 Volt
Frekvencia50 / 60 Hz
Trieda ochranyIP55
Výkonová triedaIE1IE2IE3
Izolačná triedaF/B
FarbaRAL 7030 (stonegray)
PripevnenieIM B3, IM B35, IM B5, IM B14, IM B34
Druhy chladenia

Vlastné chladenie, IC 411

Prídavné vzduchové chladenie, IC 416

teploty   standard -20 °C up to +40 °C
Maximálna n.v.1000 m over NN
Púzdro

up to BG 132 Aluminium

from BG 160 up cast iron

Smer otáčokpravé / ľavé
Konfigurácia

- vhodné pre prekvenčné meniče

- Execution acc. EN 60034 (IEC 60072)

- PTC from frame size 160 on standard

- Možné prídavní chladenie top, right or left available

- nohy motory sú demontovateľné

elektromotor al

Trojfázové indukčné elektromotory AL

Tieto trojfázové motory pozostávajú zo statora a rotora, medzi ktorými neexistuje žiadne elektrické spojenie. Tieto statory a rotory sú konštruované s použitím vysoko magnetických materiálov jadra, aby sa znížila hysterézia a straty vírivých prúdov. Rám statora môže byť konštruovaný z liatiny, hliníka alebo valcovanej ocele. Rám statora poskytuje potrebnú mechanickú ochranu a podporu pre laminátové jadro statora, vinutia a iné zariadenia na ventiláciu. Stator je navinutý trojfázovými vinutiami, ktoré sú navzájom prekryté pri 120 stupňovom fázovom posune umiestnenom do štrbinových lamiel. Šesť koncov troch vinutí je vyvedených a pripojených na svorkovnicu, takže tieto vinutia sú excitované trojfázovým hlavným napájaním.

Rotor elektromotora AL

Rotor trojfázového striedavého indukčného motora je odlišný pre indukčné motory s klzným krúžkom a elektromotory s rotorovou klietkou. Rotor typu klzného krúžku pozostáva z ťažkých hliníkových alebo medených tyčí, ktoré sú na oboch koncoch valcového rotora skratované. Hriadeľ asynchrónneho motora je na každom konci nesený na dvoch ložiskách, aby sa zabezpečilo voľné otáčanie v statore a zníženie trenia. Pozostáva z vrstiev oceľových lamiel rovnomerne rozmiestnených štrbín, ktoré sú vyrazené okolo jeho obvodu, do ktorého sú umiestnené neizolované ťažké hliníkové alebo medené tyče.

Rotor typu klzného krúžku sa skladá z trojfázových vinutí, ktoré sú na jednom konci vnútorne označené a ostatné konce sú privádzané von a spojené s klznými krúžkami namontovanými na hriadeli rotora. A na vytvorenie vysokého štartovacieho momentu sú tieto vinutia spojené s reostatom pomocou uhlíkových kefiek. Tieto externé odpory alebo reostat sa používajú len v počiatočnom období. Akonáhle motor dosiahne normálnu rýchlosť, kefy sú skratované a rotor vinutia funguje ako rotor klietky.

Comments are closed.