Elektromotory LC

elektromotory 45kw 1LC280M-8

Elektromotory 2800ot./min.-1

Počet pólov: 2
(synchrónne otáčky – 2800ot./min.)

elektromotory 45kw 1LC280M-8

Elektromotory 1400ot./min.-1

Počet pólov: 4
(synchrónne otáčky – 1400ot./min.)

elektromotory 45kw 1LC280M-8

Elektromotory 900ot./min.-1

Počet pólov: 6
(synchrónne otáčky – 900ot./min.)

elektromotory 45kw 1LC280M-8

Elektromotory 700ot./min.-1

Počet pólov: 8
(synchrónne otáčky – 700ot./min.)

Elektromotory LC

Elektromotory LC sú vrcholom kategórie elektromotorov s výkonom od 15kW do 400kW. Ide o spoľahlivé, vysoko výkonné a trvácne elektromotory. Sú vhodné do ťažkej prevádzky v rôznych aplikáciách vo všetkých typoch priemyslu. Už v základnej výbave ponúkajú množstvo nadštandardných prvkov.

Elektromotory LC majú masívne liatinové pätky, zosilené ložiská so špeciálnou vazelínou, či spevnenú klietku rotora. Plechy sú do statora vkladané strojne a taktiež navíjanie je strojné. Smaltovaný drôt vinutia je vyrobený z medi s maximálnou čistotou. Kryt elektromotorov LC je vyrobený z ocele aj keď sa štandardne v tejto kategórii používajú plastové kryty. Rovnako má kovovú skrinku terminálu, aj keď sa štandardne pri elektromotoroch s výkonom do 22kW používa plastová.

1LC2LC3LC
Výkon0,55 - 375 kW
Otáčky3000, 1500, 1000 ot./ min -1
Osová výška80 - 355
Napätie230/400 Volt, 400/690 Volt, 500 Volt
Frekvencia50 / 60 Hz
Trieda ochranyIP55
Výkonová triedaIE1IE2IE3
Izolačná triedaF/B
Farba<RAL 7030 (stonegray)
PripevnenieIM B3, IM B35, IM B5, IM B14, IM B34
Druhy chladenia

- vlastné chladenie, IC 411

- prídavné vzduchové chladenie, IC 416

teploty   standard -20 °C up to +40 °C
Maximálna n.v.1000 m over NN
Púzdro

up to BG 132 Aluminium

from BG 160 up cast iron

Smer otáčokpravé / ľavé
Konfigurácia

- vhodné pre prekvenčné meniče

- Execution acc. EN 60034 (IEC 60072)

- PTC from frame size 160 on standard

- Možné prídavní chladenie top, right or left available

- nohy motory sú demontovateľné

elektromotor pp
1LP2LP3LP
Výkon0,55 - 7,5 kW
Otáčky3000, 1500, 1000 ot./ min -1
Osová výška80 - 355
Napätie230/400 Volt, 400/690 Volt, 500 Volt
Frekvencia50 / 60 Hz
Trieda ochranyIP55
Výkonová triedaIE1IE2IE3
Izolačná triedaF/B
Farba<RAL 7030 (stonegray)
PripevnenieIM B3, IM B35, IM B5, IM B14, IM B34
Druhy chladenia

- vlastné chladenie, IC 411

- prídavné vzduchové chladenie, IC 416

teploty   standard -20 °C up to +40 °C
Maximálna n.v.1000 m over NN
Púzdro

up to BG 132 Aluminium

from BG 160 up cast iron

Smer otáčokpravé / ľavé
Konfigurácia

- vhodné pre prekvenčné meniče

- Execution acc. EN 60034 (IEC 60072)

- PTC from frame size 160 on standard

- Možné prídavní chladenie top, right or left available

- nohy motory sú demontovateľné

kinetics pp

Mýty o elektromotoroch

Elektrické motory sú vo výrobe bežné a mnohí inžinieri sú dobre oboznámení s ich prevádzkou a princípmi. Priemerný spotrebiteľ a dokonca aj niekoľko neelektrických inžinierov si neuvedomuje, že to, čo si myslia, že je pravdivé o motoroch a ich účinnosti, nie je pravda. Tu je päť bežných mýtov o motoroch.
 

1. Vyššie teploty majú malý vplyv na elektromotory.

Správne navrhnuté motory spadajú do špecifických tried izolácie. Trieda určuje maximálnu prevádzkovú teplotu okolia motora. Toto hodnotenie, ktoré zahŕňa určitú úroveň zaťaženia, zodpovedá prahovej teplote, pod ktorou by mal motor zostať. Pre každých 18 ° F keď je táto prahová hodnota prekročená, životnosť motora je znížená na polovicu.
 

2. Časté uvádzanie do prevádzky nepoškodzuje motor.

Ak motor nie je určený na časté spúšťanie, jeho časté spúšťanie skracuje jeho životnosť. Počiatočný nábeh štartovacieho prúdu vytvára extra teplo, ktoré sa zvyčajne rozptýli počas chodu motora. Ak však motor nebeží dostatočne dlho medzi štartmi, nie je čas zbaviť sa dodatočného tepla a motor by mohol prekročiť svoju maximálnu prevádzkovú teplotu.
 

3. Opravy výkonového faktora šetria veľa energie.

Korekcia výkonového faktora môže znížiť spotrebu energie, ale len o malé množstvo. Takže pokiaľ váš nástroj nevyžaduje opravu faktoru výkonu, zlepšenie nebude mať vplyv na váš účet za elektrinu. Úspora energie závisí od viacerých faktorov špecifických pre dané miesto, vrátane kombinácie elektrických záťaží pripojených k vášmu meraciemu zariadeniu, typu a dĺžky vodičov a umiestnenia zariadenia na korekciu činiteľa výkonu (t.j. bližšie k meraču zaťaženia motora). Aj v extrémnych prípadoch je však nezvyčajné, že úspory elektrickej energie by boli vyššie ako 2%.
 

4. Vysoko účinné motory šetria viac energie ako motory s normálnou účinnosťou.

V skutočnosti je prevádzková rýchlosť indukčného motora o niečo nižšia ako jeho synchrónna rýchlosť. Motor sa otáča synchrónnou rýchlosťou, ak sa otáčanie hriadeľa motora zhoduje s frekvenciou striedavého prúdu napájajúceho motor. Rozdiel medzi synchrónnymi a skutočnými otáčkami sa nazýva „sklz“. Mnohé energeticky účinné motory pracujú s menším sklzom plného zaťaženia alebo pri mierne vyšších rýchlostiach ako porovnateľné motory s účinnosťou. Pre odstredivé ventilátory a čerpadlá sa aj menšie zmeny v prevádzkových otáčkach motora premietajú do významnej zmeny uloženého zaťaženia a ročnej spotreby energie.
 

5. Softštartéry na veľkých elektrických motoroch znižujú poplatky za spotrebu energie.

Soft-start zariadenia môžu znížiť vaše účty, ale žiadne výrazné zníženie poplatkov za elektrinu to nebude. Keď sa motory naštartujú, dosiahnu prúd často päť až šesťnásobok bežiaceho prúdu motora s plným zaťažením. Tým sa vytvára teplo, nepriateľ motora. Soft-štartéry zvyšujú napätie aplikované na svorky motora, čo obmedzuje štartovací prúd a znižuje nahromadenie tepla. Pritom softštartéry predlžujú životnosť motora, najmä u motorov, ktoré sa často zastavujú a spúšťajú. Poplatky za elektrinu od verejných služieb však ovplyvnené nie sú. Ak sa meria a účtuje spotreba elektrickej energie na vašom účte, elektromer meria priemerný spotrebovaný kW za každých 15 alebo 30 minút. Naproti tomu softštartéry ovplyvňujú výkon motora v priebehu niekoľkých sekúnd. Nižší príkon motora v tomto krátkom čase je zanedbateľný v porovnaní s časovým obdobím, kedy sa vypočítavajú odberové poplatky.

Comments are closed.